zaterdag 18 maart 2017

Onderweg naar de Marquesas Dag 3

Om heel eerlijk te zijn, ben ik nu de tel al kwijt. Voor Ellen is het dag vier en voor het blog schrijf ik dag 3. Het blog gaat van 12.00 tot 12.00, maar de dagen gaan van ochtend tot avond. Ach, aan het einde van de rit zullen we weer ergens samen komen. Door het systeem van wachtlopen, leven we met drie uur tijdverschil. We zien elkaar van 's ochtends 10 tot 's avonds 20.30.

Ellen gaat ongeveer om 20.30 naar bed en slaapt dan tot 23.30. Hierna ga ik erin tot 02.45, waarna ik weer wacht loop tot ongeveer 06.00. Ergens tussen 9 en 10 ben ik dan weer op. Ellen haar dag is dan al drie uur bezig, zij heeft het zonnetje zien opkomen, heeft al tijd gehad om te lezen, heur haar te wassen, huishoudelijke dingen te doen en al wat je allemaal kunt en wilt doen in drie uur tijd.
Als ik dan om 10.00 uur weer boven water ben, ontbijten we samen en maken een plan voor de dag. Voor vandaag was dat de hengel belijnen en installeren. Nu maar zien of we straks ook daadwerkelijk vis gaan vangen.

Afgelopen nacht kregen we bezoek van een heel klein vogeltje, een soort kanarie. 500 km van het dichtst bijzijnde stukje land komt dat beestje met z'n kleine vleugeltjes aanvliegen. Hij heeft aan boord gelogeerd en is vanochtend, zonder ontbijt, gewoon weer vertrokken. Vanmiddag kwam er zomaar een nachtuiltje uitrusten op de boot. Bizar dat deze diertjes zich hier, boven deze immense plas water bevinden.

We hebben in de afgelopen 24 uur iets minder dan 100 mijl afgelegd. Helemaal niet slecht. In totaal hebben we 356nm afgelegd. Nog 3644 te gaan ;-)

Op 17/03/17 om 12.00 UTC bevinden wij ons op: 04*09"106'N en 083*44"442W

----------
radio email processed by SailMail
for information see: http://www.sailmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten