dinsdag 18 maart 2014

Guadeloupe, deel 2

Met een beetje geluk kunnen we het watermakeronderdeel maandag ophalen.
We hebben afspraken gemaakt bij Fedex. Zij zorgen voor de hele afhandeling met de douane en welke andere instanties dan nog meer. Zo heb ik het ook door gegeven.
Wie schetst echter mijn verbazing? De onderdelen werden, vanuit Italië, opgestuurd met DHL naar het service punt hier van Fedex. Gelukkig maakte onze contactpersoon bij Fedex er niet zoveel van en heeft ons in contact gebracht met een concullega van DHL. 
Deze persoon begreep ook goed waar het om ging en verzekerde ons dat het allemaal goed zou komen. Daar gaan we dan maar vanuit.
 
Toen ik haar vroeg welke papieren ik allemaal mee moest nemen, we zijn tenslotte een schip in transit en willen geen invoerrechten betalen, moest ze heel hard lachen. Ze zei: "Het enige dat je mee moet nemen is geld en een legitimatiebewijs".
Hoeveel geld ik mee moet nemen weet ik niet maar dat hoor ik maandag wel. Ben benieuwd. 
Het was de bedoeling om in de tussentijd met de bus naar Basse Terre te rijden.
Ellen had gehoord dat daar een prachtige  stoffen zaak is en daar wilde ze dan ook graag naartoe. 
Zij heeft iets met lapjes. We zouden zonwerende stof kopen om de rubberboot mee te beschermen. Het UV maakt alles kapot dus op deze manier hopen we dat het bootje iets langer meegaat.
Het is er niet van gekomen in de plaats daarvan hebben we heerlijk ge-SUP-t. Had ik nog te goed voor mijn verjaardag, Stand Up Paddleboard. Het was leuk, hoewel dit wel een heel erg grote plank was.
Alleen paddlen gaat goed.
Samen paddlen, waarbij de één zit en de ander staat is nog net te doen.
Samen staand paddlen, brengt heel veel hilarische momenten met zich mee. Binnen 30 seconden lig je in het water. 
Na 10 dagen Deshaies was het ook wel weer tijd om een stukje verderop te gaan. De volgende baai heet Malendure en ligt tegenover Pigeon Island. Hier is het Jacques Cousteau onderwaterpark. 
Ellen heeft haar eerste "Sand Dollars" gevonden. (Hierover volgende keer meer)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten