zaterdag 27 juli 2013

Wat hebben we deze week zo al uitgespookt..

Voor het eerst in weken regent het al de hele ochtend. Heerlijk. We hebben de regenflappen opgehangen en zitten lekker droog onder de zonnetent. Het doet me denken aan vroeger toen we met het hele gezin naar de camping gingen.
Vorige week zaterdag hadden we natuurlijk de zwemtocht. Uiteindelijk bleek het toch wel vermoeiend. Iedereen had er last van, in zo verre iedereen was zich er van bewust spieren te hebben die arbeid verricht hadden. Dit is weer een andere manier van watersport. Zondag hebben we het dan ook rustig aan gedaan. In plaats van 's ochtends op de fiets naar Jibe City hebben we lekker uitgeslapen en een beetje gerommeld op de boot. In de loop van de middag begon het toch weer te kriebelen en zijn we met de dinghy naar een strandje, 10 minuten verderop, gevaren. Daar hebben we heerlijk op een ligbedje een paar chardonnay's naar binnen gewerkt.

Maandag was natuurlijk onze klusdag. We proberen wel een beetje een normaal patroon te ontwikkelen opdat we, net als niet varende mensen, een redelijk vaste week indeling hebben, voor zover dat kan.......

Dinsdag met het busje naar de supermarkt en dinsdagavond 14 man op de boot voor het Happy Hour.
Wat we woensdag hebben uitgespookt weet ik niet meer. (Dit is vast geen goed teken ;-)) (Toch is het niet echt laat geworden met het Happy Hour)
                                   Gelukkig, Ellen weet het ook niet meer.
Donderdag hebben we met een heel koppel gedoken. Vlak voor de deur, oftewel vlak bij de boot, is een plek waar zeepaardjes zitten. Deze beestjes zijn vrij honkvast en je kunt ze dan ook bijna altijd op de zelfde plek vinden. Het was een erg leuke duik. Doordat ik vrij zuinig met mijn lucht ben omgegaan had ik nog een halve fles lucht over. Deze heb ik gebruikt om de onderkant van de boot schoon te krabben. Dit was hard nodig.


Hoe het komt weet ik niet maar op een of andere manier ben ik er toch weer ingetrapt.
Vrijdag met het busje naar Van den Tweel (A.H). Ze hebben daar goed en gratis wifi, eerst even zitten internetten en facetimen met Jacques en Akke van de Mathiba die zaterdag hun aankomst borrel hebben in Medemblik.
Op een gegeven moment kwam Marjorie informeren hoe het ging met het vervoer. Tegelijkertijd kwamen we in gesprek over koken en ik vertelde dat ik zulke lekkere saté kon maken. Toen had ze me te pakken!
Ieder jaar organiseren ze een kookwedstrijd in de Supermarkt en Marjorie vond dat ik wel mee kon doen. Tot mijn stomme verbazing, hoor ik mijzelf zeggen dat dat oké is. (Zal wel door haar mooie bruine ogen komen.....) Wordt vervolgd.......

                       Deze meneer werd binnengesleept door de kustwacht

Zachtjes tikt de regen tegen het dek. maar je hoort het nauwelijks, de motor staat aan om stroom te draaien en de watermaker loopt. Straks hebben we weer volle accu's en twee volle watertanks. Kunnen we voorlopig weer even vooruit. Ellen is aan het zwemmen in de regen en ik schrijf dit blog.

Life is good.

Morgen maar weer gewoon op de fiets naar Jibe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten