woensdag 12 maart 2014

Watermakerperikelen

Net nu we nagenoeg energie onafhankelijk kunnen opereren krijgt de watermaker weer kuren.

Sinds ons vertrek uit St-Maarten hebben we nog geen stroom hoeven draaien. Zelfs in de marina van St.Kitts hebben we niet aan de stroom gelegen. De windmolen en de zonnepanelen leveren zoveel energie, dat we CO2 neutraal zijn op dit moment.

Ook de watermaker, die toch zo gemiddeld 25 ampère trekt draaien we op de accu's.

Maar ja, nu komt het.
Aan boord van dit schip heeft naast mijn vrouw, de watermaker de meeste aandacht nodig. Dit apparaat leidt een volledig eigen leven en ik ben degene, die daar weer onder lijd.

Het systeem, om iedere dag een paar uur water te maken werkte perfect, totdat deze 'waterheks' besloot er iedere vijf minuten de brui aan te geven.
Hissend, sissend, steunend en kreunend komt ze tot stilstand. De pomp pruttelt nog even door en daarna is het voorbij. "System Blocked".
Als dit gebeurt en je deze melding krijgt, moet je over het algemeen eerst een aantal handelingen verrichtten om de boel weer aan de gang te krijgen. Ik blijf er nu maar bij zitten en heb binnen een paar tellen de boel weer aan de praat. Daarna begint het hele spelletje weer opnieuw.

Rob Wink, de leverancier van dit spul, zegt dat het allemaal te maken heeft met de kunststof O-ringen. Voor zover ik mij kan herinneren heb ik inmiddels alle O-ringen al een keer vervangen maar goed, het zal dan wel.

Volgens Rob, die overigens altijd heel erg zijn best doet om mee te denken en mee te helpen, is er een nieuwe versie van een bepaald onderdeel op de markt. De Schenker ERS 2.0, deze is dusdanig verbeterd dat daarmee alle problemen zouden moeten zijn opgelost!
                                                             Ik hoop het.

Nu is het alleen nog zaak dat we dat ding zo snel mogelijk hier krijgen, dan kan ik daarna alle aandacht, exclusief alleen aan mijn vrouw geven. Dat zou toch leuk zijn.

                   Dan maar hopen dat zij het ook leuk vindt, al die aandacht ;-))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten