Op de één of andere manier is het toch niet zo gemakkelijk om dingen te regelen in de Verenigde Staten. De cilinder van onze Holmatro achterstag spanner bleek lek te zijn en moest worden vervangen. In de VS zitten vier dealers van Holmatro dus dat moet geen probleem zijn, denk je.
Geen van de dealers heeft iets op voorraad en zij moeten alles in Duitsland bestellen. Hierdoor kan het, al met al, wel twee weken duren voordat je daadwerkelijk je onderdelen hebt. Eén van de dealers kwam met een alternatief. Een cilinder van Navtech moet ook passen op de pomp van de Holmatro. Oké, bestel die dan maar. Helaas heeft deze dealer alleen de cilinder en niet het bijbehorende bevestigingsmateriaal. Na heel veel heen en weer bellen konden we uiteindelijk het oog ergens anders lokaliseren en bestellen.
Dan gaat er echter iets mis in de verzend procedure. In plaats van Express verzending wordt het onderdeel met de reguliere post verstuurd. Zou het dus pas maandag afgeleverd worden.
Uiteindelijk zijn we zelf met Fedex in gesprek gegaan en hebben het onderdeel opgehaald in een overslag magazijn van Fedex op één uur rijden van Deltaville.
Daarna was het nog een kwartiertje werk en is de boot klaar om te vertrekken.
Inmiddels zijn we in Hampton aangekomen en hebben kennisgemaakt met de organisatie van de Salty Dawg Rally en natuurlijk een aantal mede zeilers.
Crazy Americans? Nee hoor. Dit hoort bij de Halloweenparty.
Frank Rood een Nederlandse Canadees
De afstand naar Virgin Gorda is ongeveer 1250 NM mijl, het zou moeten lukken om dit in een dag of tien te overbruggen.
Onderweg zullen we het blog, via de radio verbinding, weer updaten. Foto's volgen als we er zijn.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten