zaterdag 15 december 2012

Sailmail naar Paramaribo, dag 10

Van het ene uiterste in het andere.
Vannacht heel veel regen en heel veel wind,
tegen het het begin van de ochtend was het voorbij.
Geen wind en geen regen, gelukkig na een uurtje
kwam er toch wel weer een beetje wind en konden we de
Vlieger opzetten. Zij heeft de hele dag opgestaan.
Er stond net genoeg wind om lekker comfortabel te
zeilen.

Het was warm, bloedheet eigenlijk, en we hebben dan
ook dankbaar gebruik gemaakt van onze buiten douche.
Wat een heerlijkheid om je lekker met koel water te
kunnen af spoelen.

We varen nu in een gebied waar het heel moeilijk is
om radio communicatie tot stand te brengen. Soms
duurt het uren voordat ik contact heb met een bepaald
radio station om mijn mailtjes te ontvangen en versturen.
Eerst dacht ik dat het aan mijn apparatuur lag maar
volgens Gerard, van de Sylfer die 150 nm voor mij vaart,
heeft het te maken met het gebied want hij heeft er ook
last van.

Wij hebben nog zo'n 650 nm voor de boeg. Nog een dag of
zes, dan zouden we er moeten kunnen zijn.

----------
radio email processed by SailMail
for information see: http://www.sailmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten