Na onze aankomst hier heeft het even een paar dagen geduurd voordat we weer bijgekomen waren. Daarna konden we weer volop in de running. Even een korte terugblik.
In de week van 9 november heb je het Bay of Island Cruisers festival. Dit wordt door lokale ondernemers georganiseerd om het begin van het zeilseizoen te openen en de cruisers die hun weg naar Nieuw Zeeland gevonden hebben te verwelkomen. Het festival begint met de Prinsessen Party.
Alle dames worden geacht om hun mooiste jurk uit de kast te halen en zich als een prinses op het bal te vertonen, maar............... van de heren wordt het zelfde verwacht.
De mannen moeten zich ook als prinses verkleden.
Het was kijken en bekeken worden
Water is raar spul, als je niet weet waar het vandaan komt.
Vlak voordat we uit Fiji vertrokken bleek dat we ergens een lekkage hadden. Gelukkig was het zoet water, maar als je niet kunt vinden waar het vandaan komt is het ook heel vervelend. Nadat we de hele boot op z'n kop gezet hadden, bleek het uit de boiler te komen. Tijdens de overtocht zouden we wel zonder warm water kunnen, dus de boiler afgekoppeld om er in NZ een project van te maken.
Het uitbouwen van de boiler, was echt wel een klus, maar toen dat eenmaal achter de rug was konden we hem naar de werkplaats brengen om te repareren. Bij JB marine services werd de boiler onder druk gezet om precies uit te zoeken waar het lek zat. Er kwam geen drup water uit. Wel werd er een kapotte pakking gevonden, wat hoogstwaarschijnlijk de oorzaak van de lekkage zou zijn.
Boiler weer ingebouwd, wat ook een behoorlijke klus bleek te zijn. Nadat alles weer netjes aangesloten was en ik de boiler gevuld had met 60 liter water, spoot het er via een klein lek weer uit. Wat een sukkels daar in de werkplaats. Een hele dag werk voor niks. Uitbouwen ging de tweede keer een stuk gemakkelijker. De boiler ligt nu bij de lasser.
We zijn met de bus naar Whangarei gegaan, is ongeveer 1,5 uur rijden, om onze campervan op te halen. De auto stond gestald bij een bevriende zeilster in een afgelegen schuur. Vanaf Whangarei was dat ook nog een uur rijden, maar Ben stond daar 5 maanden veilig en droog. De accu weer aangesloten een paar keer pompen en direct starten.
In NZ moeten auto's iedere zes maanden een WOF (Warranty of Fitness) verklaring krijgen. Hetzelfde als APK in Nederland, alleen dan ieder half jaar. We hadden al een afspraak bij een garage staan, dus daar zijn we direct naar toe gereden. Twee kleine dingen, die ter plekke gerepareerd konden worden, een aanbeveling voor de volgende keer en we zijn weer mobiel.
Direct de tweede dag na aankomst werden we gevraagd om live muziek te maken tijdens de verjaardag van een van de cruisers. Stefanie van de Nautilus, die we kenden uit Fiji, werd 60 en vierde dit in de Yacht club van de marina. Samen met Pelle van Loupan en Lisa van de Harlequin hebben we een uurtje gerepeteerd en waren daarna wel in staat om voor wat entertainment te zorgen. Dit sloeg zo aan in de Yacht club dat ze ons gevraagd hebben om de volgende vrijdag, tijdens de clubavond, een avondvullend programma te doen. Nou dat wilden we wel.
Gratis snacks en drank, werd door onze manager Ellen bedongen. Het werd een hele leuke avond.
Hieronder nog wat foto's.
Tanken onderweg. We hebben 300 liter diesel verbruikt.
Voor vertrek vanuit Fiji, afscheid van onze vrienden Avi en Roshni,
Pelle en Ulla van de Loupan waren onze buddyboot, we vertrokken samen en kwamen ook vlak na elkaar aan in NZ.
De onderkant van de boot is schoon,
dus we kunnen vertrekken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten