zondag 24 juli 2016

Voorlopig zonder titel

De nieuwe windvaan is gearriveerd. Het had nog enige voeten in de aarde om hem daadwerkelijk te krijgen maar uiteindelijk is het gelukt.
Doordat wij een jacht in transit zijn -dus gewoon tijdelijk op bezoek in Bonaire- hoeven wij hier in principe geen invoer rechten te betalen. Door een administratieve fout bij de vervoersmaatschappij moesten wij deze invoer belasting toch betalen.
Ik heb bezwaar aangetekend tegen de betaling van het bedrag, maar men kon er helaas niets meer aan doen. De windvaan was, weliswaar met het verkeerde formulier, ingevoerd en bevond zich daardoor dan ook in het 'vrije verkeer'. Voor klachten moest ik mij maar wenden tot het belastingkantoor.
Op het belasting kantoor probeerden ze mij weer terug te sturen naar de vervoerder omdat daar de fout gemaakt zou zijn. Daarbij kwam, dat wanneer ik officieel een teruggave procedure wilde starten, het zeker zes weken tot zes maanden zou duren voordat dit in behandeling genomen zou worden. Uiteindelijk zou het dus voor iedereen gemakkelijker zijn als ik het hier maar bij zou laten. Nou, niet dus!
De oude en de nieuwe

Na een aantal pittige gesprekken met een douane ambtenaar en overleg met een afdelingshoofd had men toch een oplossing gevonden. Hoe ze het gedaan hebben weet ik niet maar ik kon bij de vervoerder mijn geld terug gaan halen. Het ging weliswaar, 'slechts' om een bedrag van U$28,50 Maar toch....

Nu alleen nog even een goed moment afwachten om hem weer in het topje van de mast te plaatsen.

Vliegende Flamingo's zie je niet zo vaak

Ondertussen hebben we nog even spontaan een BBQ georganiseerd op Klein Bonaire. Meestal gaan we op woensdag avond met een hele club zeilers eten bij Bistro du Paris. Dit is de zogenoemde 'Hamburger night'. Alle hamburgers kosten dan U$8 i.p.v U$14 en de drankjes zijn half geld. Doordat het op woensdag altijd erg druk is bij Bistro du Paris, gaat er ook nog wel eens het één en ander mis. Veel zeilers vonden het dan ook niet meer zo leuk om daar naar toe te gaan. Wij hebben toen het voorstel gedaan om dan nog maar een keer te gaan barbecuen op het strand, wat door iedereen met open armen ontvangen werd.
De buiten keuken van Bob van de Burfish
Hanny van de Jonas
We maken het zo gezellig mogelijk. 
Ria en Peter van de Helena, uit de Buyshaven -onze thuis haven- te Enkhuizen

Al die zelfgemaakte gerechten vonden gretig aftrek
Deze lust ook wel wat

Volgende week woensdag gaan we met de hele club, zwemmen naar Klein Bonaire en knopen er dan gelijk een uitgebreide, zelfgemaakte, lunch aan vast. Op deze manier combineren we het nuttige met het aangename.





1 opmerking: