dinsdag 30 oktober 2012

Onze eerste tonijn..........

viel helaas van het haakje.

Onderweg van Rubicon naar Morro Jable hadden we de hengel uit. Op een gegeven moment begint dat ding als een gek te ratelen en dan gebeurt precies datgene waar je eigenlijk heel erg bang voor bent. Je hebt beet en niet zo'n klein beetje ook, er zit een enorme vis aan de hengel.
De "jager in de man" is direct wakker en met veel pijn en moeite probeer ik het beest in te halen. Met iedere slag die de molen maakt groeit het "killersinstinct".
Plotseling loopt de molen vast. @#!!#+##$ heb je een peperdure hengel en dan nu dit! Dan maar op de hand verder. Centimeter voor centimeter komt het beest dichterbij. Hij spartelt, springt uit het water en vecht als een bezetene. Na een strijd van ongeveer twintig minuten heb ik hem bij de boot. Ellen staat klaar met het schepnet en net op het moment dat ik hem naar boven wil hijsen................ schiet hij van de haak.

Hij was ongeveer, en dat is geen visserslatijn, 50 à 60 cm lang en ik schat zo'n 10 à 15 kg. Deze ronde heeft hij gewonnen maar dit smaakt naar meer ;-))

Zo ongeveer zag hij er uit.

Inmiddels zijn we op Gran Canaria aangekomen en liggen in de haven van Las Palmas. Na eerst een nachtje geankerd te hebben, toch maar besloten om in de haven te gaan liggen. Voor de komende dagen wordt er erg veel wind verwacht, dan lig je in de haven toch veel prettiger dan achter je anker.

Tijdens een wandeling door het dorp kwamen we onderstaand bord tegen. De verhoudingen worden dan toch wel weer even duidelijk.
We zijn best wel ver van huis.......

1 opmerking:

  1. Ellen , Martin ,

    Heerlijk weer even bij te lezen hoe het met jullie gaat !!Ik hoop op nog grotere vissen voor je aan de lijn broer .Ik zie die glimlach al op jullie beide gezichten , smile !!

    Bij deze mijn medeleven betreft charles voor jullie moeder en natuurlijk voor jullie .

    Ik lees zo nu en dan elke x weer even bij en geniet van jullie avonturen !
    Heel veel groetjes ,

    Niels
    geniet van Gran Canaria !Graag zou ik even het vliegtuig pakken en het meebeleven

    BeantwoordenVerwijderen